Ieškant priemonės, kuri padėtų atkurti nusidėvėjusias variklio dalis ir pagerintų variklio darbą, vairuotojai dažnai susiduria su dviem populiariais pavadinimais – RVS ir XADO. Abi technologijos žada prailginti variklio tarnavimo laiką, pagerinti kompresiją, sumažinti trintį bei kuro sąnaudas. Tačiau kuo jos iš tiesų skiriasi? Kuri veikia geriau, o kuri labiau tinka prevencijai? Šiame straipsnyje išsamiai apžvelgsime, kas yra RVS ir XADO, kaip jos veikia, ir kuo jos skiriasi tarpusavyje.
Kas yra RVS?
RVS Technology – tai Suomijoje sukurta medžiaga, naudojama variklių, pavarų dėžių, reduktorių ir kitų mechanizmų nusidėvėjusių paviršių atkūrimui. RVS (Revetment Varnish System) sudėtyje esantys aktyvūs komponentai reaguoja su metalu ir trinties vietose formuoja vadinamąją metalo-keraminę dangą. Ši danga išlygina mikroįtrūkimus, sumažina trintį ir atstato paviršiaus struktūrą.
RVS privalumai:
- Galimybė atstatyti susidėvėjusius paviršius be išardymo.
- Pasižymi ilgalaikiu poveikiu (iki 100 000 km).
- Pagerina kompresiją cilindruose.
- Naudojama įvairiose transporto priemonėse: nuo automobilių iki motociklų ir sunkiosios technikos.
- Neturi pašalinių cheminių priedų, todėl saugi naudoti.
Tai nėra tiesiog tepalų priedas – RVS veikimas pagrįstas fiziko-cheminėmis reakcijomis trinties vietose, dėl kurių susidaro apsauginis sluoksnis.
Kas yra XADO?
XADO – tai Ukrainoje sukurta technologija, kuri remiasi vadinamąja „revitalizacija“. Ji veikia panašiai kaip RVS – trinties metu paviršiai padengiami specialiu metalo-keramikos sluoksniu, kuris iš dalies atkuria nusidėvėjusias detales. XADO dažniausiai pateikiama kaip papildas variklio alyvai, transmisijai ar kuro sistemai. Kai kuriais atvejais ji įtraukta ir į paruoštas alyvas, pažymėtas „XADO Atomic Oil“.
XADO privalumai:
- Galima rinktis skirtingas „revitalizacijos“ pakopas (1-oji, 2-oji, 3-ioji karta).
- Patogu naudoti: įpilama į alyvą arba degalų sistemą.
- Pasižymi trintį mažinančiu poveikiu, gerina variklio darbą.
- Suteikia ir cheminę, ir fizinę apsaugą.
XADO dažnai pabrėžia, kad jų technologija „ne tik saugo, bet ir atkuria“ – todėl gamintojas naudoja terminą nano-keramika, nors tikroji technologija artima tribotechnikai.
RVS ir XADO – palyginimas
Kad būtų aiškiau, kuo skiriasi šios dvi technologijos, pateikiame jų palyginimą lentelėje.
Palyginimo lentelė
Savybė | RVS | XADO |
---|---|---|
Kilmės šalis | Suomija | Ukraina |
Veikimo principas | Fizinė reakcija metalo paviršiuje, be cheminių priedų | Revitalizacija – metalo-keramikos sluoksnio formavimas |
Sudėtis | Be alyvos priedų, grynas tribotechninis preparatas | Priedai dažnai su alyva arba gelio pavidalu |
Naudojimo forma | Dažniausiai atskira priemonė | Dažnai integruota į alyvą arba pridedama kaip gelis |
Tinkamumas | Profesionaliam naudojimui, tinka ir sunkiajai technikai | Patogus naudoti kasdieniam automobiliui |
Ilgaamžiškumas | Iki 100 000 km | 50 000–100 000 km (priklausomai nuo serijos) |
Dažniausi tikslai | Kompresijos atkūrimas, paviršių apsauga | Variklio atgaivinimas, triukšmo sumažinimas |
Marketingo pozicija | Technologija remiasi moksliniais tyrimais | Komercinis produktas su platų asortimentu |
Apibendrinant – kurią technologiją pasirinkti?
Renkantis tarp RVS ir XADO, reikėtų atsižvelgti į tikslą ir situaciją. Jei ieškote labiau profesionalios, tikslingos technologijos be papildomų cheminių priedų, ir jums svarbu ilgaamžis efektas – RVS bus patikimesnis pasirinkimas. Tai ypač aktualu, kai norima atkurti variklio kompresiją, sumažinti alyvos sunaudojimą ar apsaugoti pavarų dėžę.
XADO tuo tarpu patogesnis naudoti kasdieniams vartotojams – geliai ar alyvos papildai lengvai įpilami, o poveikis dažnai juntamas greičiau. Jų produktų įvairovė leidžia pritaikyti pagal automobilio būklę ir amžių.
Geriausia technologija priklauso nuo jūsų tikslų: ar siekiate ilgalaikės apsaugos, ar greito efekto. Tačiau abiem atvejais svarbu laikytis gamintojo nurodymų, nepersistengti su dozėmis ir nesitikėti stebuklų iš karto – tiek RVS, tiek XADO veikia kaupiamuoju principu.