Antifrizo spalvos – tai vizualinis būdas atskirti skirtingas antifrizo rūšis pagal jų sudėtį, chemines savybes ir tinkamumą skirtingiems varikliams. Skirtingos spalvos padeda naudotojams lengviau pasirinkti tinkamą antifrizą, tačiau pati spalva neturi įtakos antifrizo veiksmingumui. Svarbiausia atsižvelgti į antifrizo sudėtį ir suderinamumą su konkrečia transporto priemone.
Kas yra Antifrizas?
Antifrizas – tai skystis, kuris naudojamas automobilių variklių aušinimo sistemose. Jis apsaugo variklį nuo perkaitimo vasarą ir užšalimo žiemą. Pagrindinės antifrizo sudedamosios dalys yra etilenglikolis arba propilenglikolis, kurių užduotis – mažinti užšalimo temperatūrą ir didinti virimo tašką.
Antifrizo Spalvų Paskirtis ir Skirtumai
Antifrizo spalvos yra susietos su skirtingomis chemijos formulėmis, skirtomis įvairioms transporto priemonėms ir jų aušinimo sistemoms. Paprastai skirtingos spalvos antifrizai negali būti maišomi tarpusavyje, nes jie turi skirtingus inhibitorius ir priedus.
Žalias Antifrizas
Žalias antifrizas yra tradicinis antifrizas, kurio pagrindas yra silikatiniai inhibitoriai. Šio tipo antifrizas dažniausiai naudojamas senesnėse transporto priemonėse.
Pagrindinės savybės:
- Sudėtis: Silikatiniai ir fosfatų priedai.
- Naudojimas: Senesnių automobilių modeliams, ypač pagamintiems iki 2000 metų.
- Tarnavimo trukmė: Dažniausiai turi būti keičiamas kas 2–3 metus arba kas 30 000–50 000 km.
Mėlynas Antifrizas
Mėlynas antifrizas turi panašią formulę kaip žalias, tačiau jo inhibitoriai yra optimizuoti modernesnėms aušinimo sistemoms. Jis yra labiau paplitęs Japonijoje ir Azijoje pagamintiems automobiliams.
Pagrindinės savybės:
- Sudėtis: Silikatai ir kiti priedai.
- Naudojimas: Dažnai naudojamas Azijos gamybos automobiliuose.
- Tarnavimo trukmė: 2–3 metai, reikia reguliariai keisti.
Raudonas ir Rožinis Antifrizas
Raudonas arba rožinis antifrizas yra organinio rūgštinio technologijos (OAT) antifrizas. Šio tipo antifrizas yra skirtas naujesnėms transporto priemonėms, ypač tiems modeliams, kurie turi aliuminio komponentų aušinimo sistemą.
Pagrindinės savybės:
- Sudėtis: Organinės rūgštys, be silikatų.
- Naudojimas: Moderniems automobiliams su aliuminio variklio komponentais, dažniausiai Europoje pagamintiems.
- Tarnavimo trukmė: Ilgalaikis, keitimas kas 5 metus arba kas 250 000 km.
Geltonas ir Oranžinis Antifrizas
Geltonas arba oranžinis antifrizas yra hibridinis organinis rūgštinis technologijos antifrizas (HOAT), kuris apjungia organines rūgštis su nedideliu kiekiu silikatų. Jis skirtas tam tikriems amerikiečių gamybos automobiliams.
Pagrindinės savybės:
- Sudėtis: Organinės rūgštys ir silikatai.
- Naudojimas: Amerikiečių automobiliams, ypač naujesniems modeliams su mišriomis metalų sistemomis.
- Tarnavimo trukmė: Ilgalaikis, keitimas kas 5 metus arba kas 250 000 km.
Pagrindiniai Skirtumai
Spalva | Tipas | Naudojimas | Tarnavimo trukmė |
---|---|---|---|
Žalias | Tradicinis, silikatinis | Senesniems automobiliams | Kas 2–3 metus arba kas 30 000–50 000 km |
Mėlynas | Silikatinis | Azijos gamybos automobiliams | Kas 2–3 metus arba kas 30 000–50 000 km |
Raudonas/Rožinis | Organinis rūgštinis (OAT) | Moderniems automobiliams su aliuminiu | Kas 5 metus arba kas 250 000 km |
Geltonas/Oranžinis | Hibridinis (HOAT) | Amerikiečių automobiliams | Kas 5 metus arba kas 250 000 km |
Išvada
Antifrizo spalva yra vizualinis indikatorius, padedantis atskirti skirtingus antifrizo tipus pagal jų cheminę sudėtį. Nors spalva pati savaime neveikia antifrizo efektyvumo, ji atspindi skirtingas formules ir inhibitorius, skirtus įvairioms transporto priemonėms. Svarbu naudoti tinkamą antifrizą pagal automobilio gamintojo rekomendacijas ir nemaišyti skirtingų tipų, nes tai gali pakenkti aušinimo sistemai.