Euro 5 ir Euro 6 yra du Europos Sąjungos emisijų standartai, sukurti siekiant sumažinti teršalų kiekį, kurį išmeta transporto priemonės. Šie standartai apibrėžia leistinas ribas skirtingų teršalų, tokių kaip anglies dioksidas (CO2), azoto oksidai (NOx), kietosios dalelės (PM) ir angliavandeniliai, išmetimui. Šiame straipsnyje paaiškinsime, kas yra Euro 5 ir Euro 6 standartai, bei aptarsime pagrindinius skirtumus tarp jų.
Kas yra Euro 5?
Euro 5 standartas buvo įvestas 2009 m. kaip dalis Europos Sąjungos pastangų mažinti transporto priemonių išmetamų teršalų kiekį. Šis standartas taikomas tiek lengviesiems automobiliams, tiek sunkesnėms komercinėms transporto priemonėms. Pagrindinis Euro 5 tikslas buvo sumažinti azoto oksidų ir kietųjų dalelių kiekį, išmetamą dyzelinių variklių, ir riboti CO2 emisiją benzinu varomose transporto priemonėse.
Pagrindinės Euro 5 savybės:
- Maksimaliai leidžiami NOx emisijos dyzeliniams varikliams: 180 mg/km.
- Maksimaliai leidžiami kietųjų dalelių (PM) kiekiai dyzeliniams varikliams: 5 mg/km.
- Benzininių variklių tarša NOx mažiau apribota nei dyzelinių.
- Padidintas dėmesys dyzelinių automobilių filtravimui ir taršos kontrolės technologijoms.
Euro 5 įvedimas lėmė, kad automobilių gamintojai pradėjo plačiau diegti filtravimo sistemas, tokias kaip kietųjų dalelių filtrai (DPF), skirtus sumažinti teršalų kiekį dyzeliniuose varikliuose.
Kas yra Euro 6?
Euro 6 standartas, įsigaliojęs 2014 m., yra dar griežtesnė teršalų kontrolės norma nei Euro 5. Šis standartas buvo įvestas siekiant sumažinti išmetamų azoto oksidų ir kitų kenksmingų dalelių kiekį dyzeliniuose ir benzininiuose automobiliuose. Euro 6 standartas taip pat įvedė griežtesnes kietųjų dalelių išmetimo ribas benzininiams varikliams, ypatingai tais, kurie turi tiesioginį įpurškimą.
Pagrindinės Euro 6 savybės:
- Maksimaliai leidžiami NOx emisijos dyzeliniams varikliams: 80 mg/km.
- Maksimaliai leidžiami kietųjų dalelių (PM) kiekiai dyzeliniams varikliams: 4,5 mg/km.
- Griežtesnės NOx ir kietųjų dalelių emisijos ribos benzininiams varikliams su tiesioginiu įpurškimu.
- Diegta papildoma taršos mažinimo technologija, tokia kaip selektyvusis katalizinis reduktorius (SCR), naudojamas azoto oksidams sumažinti.
Euro 6 standartai padidino transporto priemonių efektyvumą ir mažino jų poveikį aplinkai. Automobiliai, atitinkantys šiuos standartus, yra švaresni ir draugiškesni aplinkai, tačiau reikalauja daugiau technologinių sprendimų ir kontrolės sistemų.
Pagrindiniai skirtumai
Aspektas | Euro 5 | Euro 6 |
---|---|---|
Įsigaliojimo data | 2009 m. | 2014 m. |
NOx emisijos ribos (dyzeliniai varikliai) | 180 mg/km | 80 mg/km |
Kietųjų dalelių (PM) ribos (dyzeliniai varikliai) | 5 mg/km | 4,5 mg/km |
NOx emisijos ribos (benzininiams varikliams) | Daugiau toleruojama | Griežtesnės ribos |
Naudojamos technologijos | DPF (dyzeliniai filtrai) | DPF, SCR (azoto oksidų mažinimas) |
Išvada
Euro 5 ir Euro 6 standartai abu yra sukurti siekiant mažinti transporto priemonių išmetamų teršalų kiekį, tačiau Euro 6 yra žymiai griežtesnis, ypač dyzeliniams automobiliams. Euro 6 standartas įveda mažesnes azoto oksidų ir kietųjų dalelių emisijos ribas, kartu skatindamas naujas technologijas, tokias kaip SCR, kad sumažintų teršalų išmetimą. Euro 6 standartai labiau tausoja aplinką, tačiau gali reikšti didesnes transporto priemonių gamybos ir priežiūros išlaidas.
Šaltiniai: