Varikliuose, ypač benzininiuose ir dyzeliniuose, svarbus vaidmuo tenka įleidimo ir išleidimo vožtuvams. Šie vožtuvai atlieka skirtingas funkcijas, kurios yra būtinos efektyviam degalų ir oro mišinio įpurškimui bei išmetamųjų dujų šalinimui iš variklio cilindrų.
Kas yra įleidimo vožtuvas?
Įleidimo vožtuvai yra atsakingi už oro ir degalų mišinio arba tik oro (moderniuose tiesioginio įpurškimo varikliuose) tiekimą į variklio cilindrus. Jie atsidaro prieš degimo proceso pradžią, leidžiant mišiniui patekti į cilindrą. Įleidimo vožtuvai paprastai yra didesni nei išleidimo vožtuvai, nes per juos turi patekti kuo daugiau oro, kuris reikalingas efektyviam degimo procesui. Vožtuvo atidarymo ir uždarymo laikas yra griežtai reguliuojamas variklio valdymo sistemos, kad užtikrintų optimalų mišinio patekimą į cilindrus.
Kas yra išleidimo vožtuvas?
Išleidimo vožtuvai, kita vertus, atsakingi už išmetamųjų dujų šalinimą iš cilindrų po degimo proceso. Šie vožtuvai atsidaro po degimo, leidžiant degimo produktams ištrūkti iš cilindro į išmetimo sistemą. Išleidimo vožtuvai turi atlaikyti aukštas temperatūras, nes išmetamosios dujos yra labai karštos. Todėl jie dažniausiai yra pagaminti iš karščiui atsparių lydinių, kurie gali atlaikyti ilgalaikį aukštos temperatūros poveikį.
Apibendrinant
Pagrindinis įleidimo ir išleidimo vožtuvų skirtumas yra jų funkcijos variklio cikle. Įleidimo vožtuvai užtikrina, kad į cilindrus patektų reikiamas kiekis oro arba oro ir degalų mišinio, reikalingo efektyviam degimui, o išleidimo vožtuvai efektyviai pašalina išmetamąsias dujas iš cilindrų. Abi šios sistemos yra būtinos norint užtikrinti sklandų ir efektyvų variklio veikimą. Vožtuvų dydis, medžiagos ir valdymas yra pritaikyti prie jų atliekamų funkcijų, kad būtų pasiektas maksimalus variklio našumas ir ilgaamžiškumas.
Šaltiniai: